Brands

A

“Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.
Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.
Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre. “

“Alain Mikli, født Alain Miklitarian, er en fransk-armensk designer af high-end håndlavede briller og accessoires. Siden 1978 har mærket været synonymt med særpræg og provokation takket være dets unikke design og eksklusive farvekombinationer. Mikli selv hævder, at hans brug af farve er inspireret af hans libanesiske armenske rødder. Alain Mikli er en union mellem et kunstværk og et forbrugerprodukt og er en favorit blandt europæiske berømtheder og avantgarde amerikanere.

I 1978 åbnede Mikli sit designstudio i Paris. I 1983 hjalp berømtheder som Elton John med at booste designets anerkendelse ved at bære Miklis produkter. Kanye West havde Alain Mikli solbriller i sin musikvideo, Stronger, som han specifikt anmodede om fra designeren. Denne stil af solbriller er blevet et bredt fænomen, der normalt betegnes som “”shutter shades””. “

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.
De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.
Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.

Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium.
Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981.
Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov.
Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

C

F

FACE A FACE er designet i Paris og inspireret af createur, Pascal Jaulent. Hver FACE A FACE model, er et unikt stykke kunst.
Langt fra standardiseret mode trækker hver serie sin inspiration fra moderne kunst, arkitektur og moderne design.
FACE A FACE spiller med volumen, former, materialer og teksturer. FACE A FACE briller er fransk design i hver detalje, lavet med en separat kollektion til mænd og en til kvinder.

 

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

G

“Giorgio Armani blev startet i 1975 af den italienske designer Giorgio Armani og hans kompagnon Sergio Galeotti.

Giorgio Armani mærket har en uforlignelig og tidløs stilstilstand. Armanis vision om kreativ design handler ikke kun om at dreje hoveder, men om at give et varigt indtryk. Rene linjer, indre elegance og omhu for detaljer er de elementære begreber, der ligger til grund for alle Giorgio Armanis ikoniske design samt deres briller.”

I

IMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf.
Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika.
I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

K

Essensen for Kilsgaard Eyewear, er at være ærlig overfor simplicitet og elegance. Det er den danske arv der løber i årene; ”Less is always more” – undtagen når vi taler om lidenskab!
Kilsgaard Eyewear følger ikke tendenser og dogmer, for at være hip eller moderigtige, men forbliver forankret i simpelt og elegant design, som aldrig går af mode.

“Koali er Marius Morels kollektion, som er inspireret af den levende verden. Koali er en smuk blomst som stammer fra Stillehavsøerne, den er kendt for at være et symbol på det feminine.
Marius Morel har taget inspiration fra de subtile linjer og rigdommen i de levende verdeners farver, til at designe denne spirituelle kollektion. Bevægelsen fra de blomstrende kronblade, plantens livlige farver og bladets yndefulde former er alle inspirationskilder til Koali kollektionens designere. “

L

M

“Maui Jim er solbriller i særklasse

Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet “”Maui Jim”” stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo.

Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller.

I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd.

Solbriller i særklasse
– PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys
– Blokerer 100% for skadeligt UV-lys
– Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne
– Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset
– Vand og smuds afvisende overflade
– Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA”

N

“NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.
Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former. “

O

“Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James ”Jim” Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny.

I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, “”Factory Pilot Eyeshades””, blev lanceret i 1984.

Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til – Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr.

Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige.

Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.”

Ø

“Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden.
Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion.
Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50’erne og 60’erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen – innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer – findes i alle Ørgreens stel – dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler.
Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.”

P

Prego solbriller er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille.
Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas.
Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

Seiko er det Japanse mærke du også kender fra ure, måleinstrumenter, maskiner og acessories. Deres optiske baggerund går lang tilbage og er snart 100 år gammel.
I 1881 blev Kintaro Hattori etableret af K. Hattori & Co., Ltd., forgænger for dagens Seiko Holdings Corporation.
I 1921 startede import og salg af optiske stel af den optiske afdeling K. Hattori & Co., Ltd., I 1942 blev optiske glas linser lanceret under varemærket Vista – I 1982 blev brandnavn for optiske linser ændret fra Vista til Seiko.
Siden da er der sket en masse hvert år. De arbejder hver dag på at forbedre eksisterende linse og stel produkter samt udvikle nye og endnu bedre.

Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.
SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.
SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.
Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.

“Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®.
Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed – biomekanik til tjeneste for synet.”

“I 1895 flyttede Daniel Swarovski, en boheme opfinder og visionær, til landsbyen Wattens i Tyrol i Østrig, med sin nye opfindelse designet til at skære og polere krystaller til smykker. Fra denne ydmyge begyndelse er Swarovski vokset til at være verdens førende producent af præcisionsskåret krystal til mode, smykker og nyere belysning, arkitektur og interiør.

Swarovski krystaller er blevet en vigtig ingrediens i international design. Siden 1965 har firmaet taget højde for den fine smykkerindustri med præcisionsskårne krystaller og ægte ædelstene. Swarovski benytter også dette i deres eget mærke af tilbehør, smykker og boligindretningsprodukter som distribueres gennem mere end 2 200 detailhandlere over hele verden.

I dag er virksomheden stadig familiejet og drives af 5 generation. Swarovski har globalt 26.100 medarbejdere og har butikker i 120 lande verden over. “

T

“Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.”

W

WOOW er designet af FACE A FACE holdet og lavet til de unge og dristige. Udtryk i solbriller og optiske stel er altid forbløffende, aldrig diskret.
Med WOW har du lov til at være sjov og fuld af liv. Nyd det gode humør og bliv begunstiget med en cool kombination af London beat og Paris mode.